İptal/İade

SAMET Masters Club İade Prosedürü


SAMET Masters Club’dan satın almış olduğunuz ürünlerin iade istekleri Tüketicinin Korunması Kanunu ve Yönetmeliği hükümleri esas alınarak aşağıdaki kriterler dâhilinde yapılmaktadır.

SAMET Masters Club’dan satın aldığınız ürünü, kargodan teslim aldığınız günden itibaren 14 gün içinde SAMET Masters Club’a başvurarak, cayma hakkı ve iade koşulları dahilinde kargo bedeli ödemeden ücretsiz olarak iade edebilirsiniz. Eğer, ürün iade koşullarını karşılamıyorsa ürün adresinize geri gönderilebilir.

İade Talebi Nasıl Oluşturabilirim?

  1. Adım: Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından ürünün yanında yer alan İade Et butonuna basın. 
  2. Adım: İade etmek istediğiniz ürünü seçin ve iade sebebinizi belirtin.
  3. Adım: Sistemin hazırladığı iade formunun çıktısını alın. Ürünü paketlerken almış olduğunuz iade formunu paketin içerisine koymayı unutmayın!
  4. Adım: Ürünü kargo firmasına teslim edin veya kargo firmasına vermek için 444 00 33 numaralı UPS Çağrı merkezinden adresinize kurye çağırın. 

Cayma hakkı nedir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince, alıcıların mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve herhangi bir cezai şart ödemeden satın aldıkları ürünleri iade etme hakları vardır.

İade koşulları nelerdir?

Ürünlerin cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün orijinal kutusunda ve içinde bulunan ambalajlara zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının yanı sıra, varsa hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerle birlikte aynı anda hasarsız ve eksiksiz gönderilmesi gerekir. Aksi takdirde ürün,  cayma hakkı kapsamında iade alınamaz.
İadenizin geri ödemesi sitemizde sipariş verirken gerçekleştirdiğiniz ödeme yöntemine göre(Peşin/taksit) geri ödenecektir. İade işlemleri otomatik sistemler tarafından yapıldığından geri ödeme de sistemde oluşturmuş olduğunuz siparişin ödeme türüne göre sonuçlanmaktadır. 


İade edeceğim ürünü nasıl göndermem gerekiyor?

Sitemiz üzerinden iade talebi oluşturduktan sonra çıkan iade talep formunun çıktısını alıp paketin içine koyun. --Ürünü kargoya teslim etmeden önce, iyi şekilde paketlediğinizden emin olun. 

İade Talebi Oluşturdum, ürünü de kargoya verdim. Şimdi ne yapmam gerekiyor?

İade ettiğiniz ürünleriniz tarafımıza ulaştıktan sonra, ürünleriniz kabul işlemini takiben işlem sırasına göre incelenmektedir. İade ürünleriniz tarafımıza ulaştıktan sonra 5 iş günü içerisinde iade tutarınız ödeme yönteminize göre (peşin/taksit) tarafınıza ödenecektir.


İade talep ettim, nereden takip edebilirim?

Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından iade talebinizi takip edebilirsiniz. 


Ürün ücreti tarafıma nasıl geri ödenecek? 

  • Ürün/ürünleriniz bize ulaştıktan sonra incelenir ve iade koşullarına uygun olduğu takdirde kabul edilerek siparişteki ödeme metodunuza göre geri ödemeniz gerçekleştirilir.
  • İade işleminiz gerçekleştiğinde tarafınıza e-posta ve/veya sms yolu ile bilgi verilmektedir.
  • Siparişlerde taksitli ödeme metodu kullanıldıysa iade taksitli olarak; peşin ödeme metodu kullanıldıysa da iade karta peşin olarak geri ödenmektedir.
  • Havale/EFT ile ödeme metoduyla oluşturulan siparişlerin geri ödemesi IBAN bilgileriniz alınarak banka hesabınıza yapılmaktadır. Geri ödemenizin hesabınıza yansıma süresi bankanıza göre değişiklik gösterecektir. Lütfen hesabınıza kontrol etmeyi unutmayınız.
     

Ürün arızalı / hasarlı / eksik / farklı ise nasıl iade edebilirim?

  • Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda kargo görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Hasarlı kargolar için kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür.
  • Kargo görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolunu sağlayarak teslim alabilirsiniz.
  • Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun SAMET kaynaklı veya kargo kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız.
  • Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık olması durumunda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz gerekir.
  • Tutanak tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade edebilirsiniz. Ürününüz eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden farklı ise iade etme hakkınızı kullanabilirsiniz.
  • İade sürecini başlatabilmek için Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından ürünün yanında yer alan İade Et butonuna basarak talepte bulunabilirsiniz.

Ürünün paketine zarar verdim, yine de iade yapabilir miyim?

Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadenin imkânsızlaşması, alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı SAMET’e tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, SAMET zararını tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına karşı alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir. Daha detaylı bilgi için Mesafeli Satış Sözleşmesini gör.


Ürüne zarar gelmesi durumunda alıcı, cayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi?

Mevzuat gereği, cayma süresi (mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün) içinde alıcı ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Olağan dışı kullanımdan dolayı oluşacak bozulmalardan ise alıcı sorumlu olacaktır ve bu durumda SAMET iadeyi onaylamayabilir.
 

MENÜYÜ KAPAT
Yükleniyor..